Mar 28, 2024, 11:26 am

Nouvelles:

Le serveur discord

Anecdotes diverses

Démarré par Cody, Avr 10, 2018, 10:39 am

« précédent - suivant »
En bas

Roguelike.fr

C'est en effet possible.

Kait

Cimer d'avoir mis le bouton "Se connecter" en valeur Usul.  jvok

Zeropolsnotdead

Nov 21, 2019, 08:11 pm #1262 Dernière édition: Nov 21, 2019, 08:14 pm par Zeropolsnotdead
Ok merci pour l'info  jvhap
Et cool, Usul, pour le bouton.

Crowbar

Piloter le Me-163 avec un joystick, résumé en une image.
Spoiler: MontrerCacher


C'est difficile de savoir combien de litres de T-Stoff il nous reste lorsque tous les instruments sont en allemands.  kkermit

Non mais plus sérieusement, j'ai acheté le jeu "IL-2 : 1946" sur Steam la semaine dernière car il était en réduction et je suis ébahi, il y a plus de 250 avions jouables, et une dizaine de pays. J'ai jamais vu autant de possibilité dans un jeu de simulation d'avion.
Chaque avion à son propre gameplay, j'suis quasiment obligé de regarder un tuto pour chacun d'eux.

Et pour un jeu sorti en 2006 je le trouve assez beau, surtout les avions qui sont ultra détaillés.  jvhap

Je sens que je vais beaucoup aimer piloter les jets allemands et le Do-335 sachant que cette fois y'a pas les équilibrages pourri comme sur War Thunder.  jvbave

Zeropolsnotdead

CiterPiloter le Me-163 avec un joystick, résumé en une image.

 jvrire

CiterChaque avion à son propre gameplay, j'suis quasiment obligé de regarder un tuto pour chacun d'eux.
jvbave Ca a l'air cool ! Je n'en avait jamais entendu parler. Étonnamment, sur sa page Steam, il n'y a aucun screenshot de vue intérieure (cockpit), tu en aurait sous la main ?

Je vais peut être le prendre un de ses jours si les cockpits sont cool, mais avant, je voudrais aussi ton avis sur la jouabilité sans joystick ni manette.

Crowbar

Cockpit d'un Spitfire :
Spoiler: MontrerCacher

Cockpit d'un Do-335 :
Spoiler: MontrerCacher

Cockpit d'un bombardier B-24 :
Spoiler: MontrerCacher

Et le cockpit du destructeur de monde du PO-2
Spoiler: MontrerCacher


Je crois qu'il est possible de jouer sans Joystick mais c'est très difficile, la souris n'est pas utilisable pour contrôler l'avion. Tout se fait aux touches du clavier si tu n'as pas de joystick.

Zeropolsnotdead

Nov 27, 2019, 01:54 pm #1266 Dernière édition: Nov 27, 2019, 02:00 pm par Zeropolsnotdead
Voila, la forteresse se portait très bien, elle a poutré deux gros sieges sans meme fermer l'entrée ( le deuxieme etait plus gros que le premier avec plus de 150 assailants. Je devrais demander de l'aide à threeToe car je suis un gros noob : mes nains sont désormais stressés.

Voila ce qui arrive aux nouveaux arrivants :
Shorast est arrivé il y a environ 2 mois (en fait pile deux mois : il est arrivé le 13 juillet et j'ai export ceci le 13 septembre), et il vient de tomber en depression. (Bien sur, avant nos sanglantes victoires, il n'y avait pas de probleme de stress et la forteresse a 18 ans. Faire des piles de cadavre en raid ne semble pas les deranger non plus.)


  Shorast Geshuditeb, "Shorast Fortresspost", Farmer   
Shorast Geshuditeb has become haggard and drawn due to the tremendous stresses placed on him and is in depression.  He is uneasy after seeing a goblin's dead body.  Within the last season, he didn't feel anything after seeing the forgotten beast Reci Plaguewitches the Murk of Midnight's dead body.  He didn't feel anything after seeing a crundle's dead body.  He didn't feel anything after seeing the forgotten beast Otu Smouldereddredged's dead body. He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He didn't feel anything after seeing a beak dog's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He didn't feel anything after seeing a dog's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing Asmel Immortalityfigures's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He didn't feel anything after seeing a beak dog's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He didn't feel anything after seeing a beak dog's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He didn't feel anything after seeing a dog's dead body.  He didn't feel anything after seeing a beak dog's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He didn't feel anything after seeing a beak dog's dead body.  He didn't feel anything after seeing a beak dog's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He didn't feel anything after seeing a beak dog's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He didn't feel anything after seeing a beak dog's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He didn't feel anything after seeing a beak dog's dead body.  He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He didn't feel anything after seeing a beak dog's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He didn't feel anything after seeing a beak dog's dead body.  He didn't feel anything after seeing a beak dog's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He didn't feel anything after seeing a beak dog's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing Edzul Keyback's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He didn't feel anything after seeing a beak dog's dead body.  He was uneasy after seeing Stinthad Urndipped's dead body.  He didn't feel anything after seeing a beak dog's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He didn't feel anything after seeing a beak dog's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He didn't feel anything after seeing the black bear Zasit Freshsmiths's dead body.  He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing the goblin Olngo Tickmolten's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing Ushat Floorcopper's dead body.  He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He was uneasy after seeing the goblin Mato Metcurses's dead body. He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He was uneasy after seeing Zuglar Woundlances's dead body.  He was uneasy after seeing Erush Distantattics's dead body.  He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a troll's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing the goblin Dostngosp Beardnightmare's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He was uneasy after seeing a goblin's dead body.  He didn't feel anything after seeing a dog's dead body.  He was blissful after sleeping in a bedroom like a personal palace.  He was disgusted after retching on a miasma.  He felt satisfied at work.  He was delighted after watching a performance.  He felt euphoric due to inebriation.  He didn't feel anything after seeing a cat's dead body.  He didn't feel anything after seeing a elephant seal's dead body.  He felt satisfied at work.  He was grouchy dwelling upon  being caught in a snow storm.  He was delighted remembering  watching a performance.  He didn't feel anything after seeing a crundle's dead body.  He felt satisfied at work.  He didn't feel anything after seeing a emperor penguin's dead body.  He was delighted after watching a performance.  He didn't feel anything after seeing a cave crocodile's dead body.  He was content after putting on a well-crafted item.  He didn't feel anything after seeing a elephant seal's dead body.  He didn't feel anything after seeing a dog's dead body.  He didn't feel anything after seeing a coyote's dead body.  He didn't feel anything after seeing a dog's dead body.  He didn't feel anything after seeing a eagle's dead body.  He was grouchy when caught in a snow storm.  He sometimes feels sad at being separated from a loved one. 
He is married to Melbil Intenseclasps.  He is the son of Kib Ochrearmors and Sodel Shotseal.  He is a worshipper of Id the Mahogany Gem, a worshipper of Tamol and a worshipper of Totmon. 
He is a citizen of The Occult Iron.  He is a member of The Strange Lover of Winter.  He is a former member of The Diamond Vault.  He is a former member of The Arches of Fastening.  He is a militia-dwarf of The Strange Lover of Winter.  He arrived at Gishdistaban on the 13th of Malachite in the year 268. 
He is seventy-five years old, born on the 25th of Slate in the year 193. 
His long sideburns are braided.  His very long moustache is arranged in double braids.  His medium-length beard is braided.  His very long hair is neatly combed.  His jade eyes are bulging.  His eyebrows are high.  His ears are somewhat narrow.  His hair is burnt sienna.  His skin is brown. 
He is agile, but he is weak. 
Shorast Geshuditeb likes anhydrite, tin, rock crystal, giant peach-faced lovebird leather, the color scarlet, gems, querns, rabbits for their ability to burrow, cave dragons for their impressive teeth, the words of The Lyric of Periwinkles, the sound of The Veneration of Glimmering and the sight of The Cyclopean Sparkle.  When possible, he prefers to consume giant dragonfly and lychee wine.  He absolutely detests snails. 
He has willpower and a good feel for social relationships, but he has a meager kinesthetic sense, meager creativity, a poor memory and very bad analytical abilities. 
Like others in his culture, he holds craftsdwarfship to be of the highest ideals and celebrates talented artisans and their masterworks, has a great deal of respect for the law, greatly prizes loyalty, values family greatly, sees friendship as one of the finer things in life, believes that honesty is a high ideal, greatly respects artists and their works, really respects those that take the time to master a skill, deeply respects those that work hard at their labors, respects fair-dealing and fair-play, values cooperation, finds merrymaking and partying worthwhile activities, values martial prowess, values leisure time, respects commerce, values knowledge and finds nature somewhat disturbing.  He personally sees introspection as important, sees competition as reasonably important and finds romance distasteful.  He dreams of mastering a skill. 
He becomes completely helpless in stressful situations.  He has a strong sense of duty.  He doesn't often experience strong cravings or urges.  He is not inherently proud of his talents and accomplishments.  He is moved by art and natural beauty, and he is troubled by this since he dislikes the natural world.  He has a tendency toward forming deep emotional bonds with others.  He doesn't tend to hold on to grievances.  He is assertive.  He tries to keep his things orderly.  He is not particularly interested in what others think of him.  He generally finds himself quite hopeful about the future.  When he's thinking, his body becomes very still.  He needs alcohol to get through the working day. 

A short, sturdy creature fond of drink and industry.

Le pire c'est que j'aia ctivé la commande dfhack deteriorate-corpses donc il n'a vu aucun cadavre du premier siege, il est devenu depressif en un seul "jour" quand le deuxieme siege s'est fait poutrer. Il aurait plutot dût se rejouir.

Cody

"De la peine ? Je n'ai pas de peine. Tu n'imagines pas le calvaire que je vis. C'est comme si on m'éventrait jour après jour et que je perdais mes tripes sur les rochers. Je ne comprends pas qu'aucun de vous n'ait vu tout ce sang..."

Kait

CiterJe devrais demander de l'aide à threeToe car je suis un gros noob

Putain ce running gag me tue à chaque fois, cet acharnement !  jvrire

Cody

Comme ça peut être utile, j'ai décidé de partager ma méthode pour tuer le Wither sans prendre de risque dans Minecraft :

"De la peine ? Je n'ai pas de peine. Tu n'imagines pas le calvaire que je vis. C'est comme si on m'éventrait jour après jour et que je perdais mes tripes sur les rochers. Je ne comprends pas qu'aucun de vous n'ait vu tout ce sang..."

Crowbar

Mais ??? Tu l'as pas tué. Tu l'as juste coincé de l'autre côté du bedrock.  stkwat

Cody

Je sais, je pensais avoir eu une idée de génie en le coinçant dans de la bedrock pour pouvoir le tuer sans problème mais maintenant j'ai un Wither en liberté sur le toit du Nether.  stkblobnain

J'ai passé tout l'aprèm à tuer des squelettes pour obtenir les ingrédients nécessaires à l'invocation. stkblobnain
"De la peine ? Je n'ai pas de peine. Tu n'imagines pas le calvaire que je vis. C'est comme si on m'éventrait jour après jour et que je perdais mes tripes sur les rochers. Je ne comprends pas qu'aucun de vous n'ait vu tout ce sang..."

Cody

Ah j'ai trouvé comment éventuellement atteindre le toit et le buter ! Le problème c'est que c'est quitte ou double parce que si je meurs, je peux pas récupérer mon stuff...
Il faut que j'utilise une ender pearl pour me téléporter sur le toit de bedrock. Une fois là-haut, je bute le Wither, puis je construis un nouveau portail du Nether pour repartir.
"De la peine ? Je n'ai pas de peine. Tu n'imagines pas le calvaire que je vis. C'est comme si on m'éventrait jour après jour et que je perdais mes tripes sur les rochers. Je ne comprends pas qu'aucun de vous n'ait vu tout ce sang..."

Cody

"De la peine ? Je n'ai pas de peine. Tu n'imagines pas le calvaire que je vis. C'est comme si on m'éventrait jour après jour et que je perdais mes tripes sur les rochers. Je ne comprends pas qu'aucun de vous n'ait vu tout ce sang..."

Cody

C'est le plus beau jour de ma vie !  stkosjoie  stkosjoie  stkosjoie



Spoiler: MontrerCacher
Ok les moyens employés étaient peut-être UN BRIN excessif, mais après 3 invocations infructueuses, je voulais vraiment le tuer m'voyez.  jvhap
"De la peine ? Je n'ai pas de peine. Tu n'imagines pas le calvaire que je vis. C'est comme si on m'éventrait jour après jour et que je perdais mes tripes sur les rochers. Je ne comprends pas qu'aucun de vous n'ait vu tout ce sang..."

En haut